23 Mart 2017 Perşembe

Saç Bakım Rutinim





Herkese merhaba,
Bugün sizlere saç bakım rutinim ve saçlarım için kullandığım ürünler hakkında bilgi vermek istiyorum.
Saçlarımız gün içinde ısıya, güneşe, neme, havaya ve daha birçok etmene bağlı olarak yıpranıyor. Gereken özeni ne kadar gösteriyoruz tartışılır ama kendi adıma artık saçlarımı boyamayı bırakıp kendi doğal renginde daha az düzleştirici vb. ürünler kullanıp rahat bırakmayı tercih edenlerdenim. Tabiiki bununla bitmiyor. Hangi ürünleri kullandığınız, ne kadar sıklıkla saçlarınızı yıkadığınız, saç bakımında hangi yolları denediğiniz önemli bir faktör.

Öncelikle saç bakımı için söyleyeceğim birkaç şey var: Birincisi saçlarınızı her gün yıkamamanız gerektiği. Bu saçlarınızı daha çok yıpratan ve yoran bir işlem. Gün aşırı ve hatta mümkünse haftada 3 gün saçlarınızı yıkamanızı öneririm. İkincisi saçlarınızı çok sıcak suyla yıkamamak. Ilık suyla yıkamak en sağlıklısı. Hatta önerilen soğuk su fakat kış aylarında bu pek mümkün değil sanırım. O yüzden en son duştan çıkarken saçlarınızı önünüze atıp soğuk suyla durularsanız saçlarınızın daha parlak olduğunu göreceksiniz. 
Yine saçlarınızın parlak olması için son durulama suyunuzu biraz elma sirkesi koyup saçlarınızı durularsanız hem daha parlak hemde daha temiz bir saça sahip olduğunuzu görebilirsiniz.

Şimdi gelelim ben neler yapıyorum ve saç bakımında hangi ürünleri kullanıyorum?
Ben saçlarımı gün aşırı yıkayıp haftada bir ya da iki haftada bir kendi hazırladığım bakım yağımdan sürüp saçlarımı streç filmle sarıp 4-5 saat bekletip duruluyorum. Bu karışımı nasıl hazırlıyorum peki? Bir kavanoza badem yağı, saf zeytinyağı, çam terebentin yağı ve argan yağı koyup karıştırıyorum. Bu karışımdan az az alıp özellikle saç uçlarıma iyice yedirip bekletiyorum. Sonrasında gerçekten yumuşacık saçlarınız olduğunu farkedeceksiniz.


Şampuan olarak çok fazla ürün kullandım. Beğendiklerim, sonrasında etkisini göremediklerim oldu fakat bu ara favorim bu ürün: Organix Scalp Therapy Australian Tea Tree Şampuan
Benim sık sık tekrar eden kepek problemim olduğu için Organix'in Kepek karşıtı bu şampuanını kullanmayı tercih ediyorum. Zararlı içerikli ürünleri kullanmayı tercih etmediğim için ve bu üründe sülfat içermediği için herkese de önerebileceğim bir şampuan. Mentollü bir içeriği var, saçlarınızda o freshliği hissedebiliyorsunuz. Kepek problemime de iyi geldiğini söyleyebilirim.


Duştan sonra saçlarıma Dande Nano Keratin Saç Spreyini sıkıyorum. 
Bu üründen gerçekten çok memnunum. Saç kremleri saçlarımı çok döktüğü için ben genelde duştan sonra durulanmayan saç spreylerini tercih ediyorum. Bu ürünle de bir arkadaşımın önerisi üzerine tanıştım. Çok güzel bir kokusu var ve saçlarınızı yumuşacık yapıyor. Böylece hem saçlarınızı taramanız kolaylaşıyor hem de Argan ve Keratinli karışımı sayesinde saçlarınıza bakım yapmış oluyorsunuz. Bu ürünü kuaförlerde bulabilirsiniz ya da internetten sipariş verebilirsiniz.

Kepek problemim için kullanmak istediğim bir ürün: Yves Rocher Kepek önleyici losyon.
Faydasını gördüm mü hayır. Bir daha alır mıyım hayır.
Saç bakım rutinime saçıma deneyip memnun olmadığım ürünleride yazmak istedim. Bu arkadaş onlardan biri. Yves Rocher ürünlerini ne kadar sevdiğimi blog yazılarımdan da instagram paylaşımlarından da görebilirsiniz fakat Yves Rocher'in saç ürünleri benim ihtiyaclarımı kesinlikle karşılamıyor. Daha önce şampuanlarını da denedim fakat hiçbirinden memnun kalmadım.


Hemen hemen hergün ısıya maruz kalan saçlarımı ısıdan bir nebze olsun koruyabilmek için satın aldığım bir ürün: Keratinology Isıya Karşı Koruyucu Sprey.
Bu ürünü düzleştiriciden önce saçlarımın uçlarına sıkıyorum. Yumuşak bir doku kazandırıyor ama bir faydası var mıdır derseniz çok çok bir etkisi yok bence.
Kokusunu ve saçıma kattığı yumuşaklığı ve parlaklığını sevdiğim bir ürün: Loreal Elseve Mucizevi Bakım Yağı. 
Bu ürünü Dande Nano Keratin Saç Spreyinden önce kullanıyordum. Duştan çıktıktan sonra bir kaç pompa elime sıkıp saç uçlarıma sürüyordum ve saçlarımı kolaylıkla tarıyordum. Hatta bu ürünü yazın denizden çıktıktan sonra saçlarıma sürdüm ve etkisinden inanılmaz memnundum. Deniz ya da havuz sonra saçlarınızdaki o sertleşmiş durumu hemen kurtarıyor ve güneşin etkisindende saçlarınızı kurtarıyor. Bence denizden sonra bu ürünü kesinlikle kullanmalısınız.
Urban Care Argan Yağlı Saç Bakım Maskesi: Bu ürünü saç kremi yerine kullanmak istemiştim fakat yukarıda da yazdığım gibi saç kremleri vb. ürünler benim saçlarımı acayip döküyor. O yüzden sadece duştan sonra kullanabileceğim spreyleri tercih ediyorum. Bu ürünün o açıdan bir faydasını görmedim.
Benim kullandıklarım, memnun olduklarım ve olmadıklarım bu şekilde. Sizler bu ürünlerden hangisini kullandınız ya da neler önerirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum^^
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konu hakkında bir yorumun olduğuna eminim. Paylaş benimle :)